SEMPATİK MATEMATİK E TWİNNİNG PROJEMİZ BAŞLADI.

SEMPATİK MATEMATİK E TWİNNİNG PROJEMİZ BAŞLADI.

29.11.2022 142

SEMPATİK MATEMATİK

 

Proje Hakkında

Yaşamımızın bir parçası ve öğrencilerimiz için korkulan bir ders olan matematik dersini eğlenceli, daha somutlaştırıcı, akıl zeka oyunları oynayarak, web2 araçları kullanarak, matematikle ilgili bilim insanlarını tanıtarak kalıcı öğrenmeyi sağlayacak bir ders haline getirmek amaçlanmaktadır.

7-10 yaş arası öğrencilerimizin sınıf seviyelerinde öğretmenler tarafından belirlenecek kazanımların web2 araçları ile oyunlar tasarlanarak daha somut, kalıcı ve ilgi çekerek güdülenmelerini sağlayacak şekilde işlenmesi, öğrencilerimizin dijital becerilerinin de bu yolla geliştirilmesi, matematikle ilgili akıl zeka oyunları öğrenerek ve oynayarak bilişsel gelişimlerinin üst seviyelere çıkarılması, Matematikle ilgili bilim insanlarını tanıtarak disiplinler arası yaklaşım benimsenerek bu beceri ve yeterliliklerin diğer derslerle de ilişkilendirilmesi sağlanarak Matematiği sevilen bir ders haline getirmek amacımızdır.

Hedefler:

1.Matematik dersine karşı olumlu duygular geliştirilmesini sağlama.

2.Matematik dersini daha eğlenceli ve istekle beklenen ders haline getirmek.

3.Oynayarak eğlenme ve öğrenmeyi aktif kılmak.

4.Yaratıcılık ve eleştirel düşünme ile özgüven kazandırmak.

5.Web2 araçları ile öğrencilerin dijital yeterliliklerini arttırmak.

6.Ekip ruhu, işbirliği ve dayanışma kültürünü kazandırmak.

7.Bilişsel ve psikomotor vb. birçok yönden gelişimlerini desteklemek.

8.Matematikle ilgili bilim insanlarını tanır.

9.Akıl zeka oyunları oynayarak zamanını etkili ve verimli kullanır.

 

Çalışma Süreci:

Ocak: Proje üyelerinin tanışma toplantısının gerçekleştirilmesi ve görev dağılımı yapılması.

Sınıf seviyesinde müfredat kazanımları ile ilgili learning apps,cram ve wordwall programı ile en az 3 oyun hazırlanması. .(Matific web2 aracı içerikleri derslerde aktif kullanılacaktır.)Kendoku oyununun oynatılması,Matematikle İlgili Boyama Çalışmaları,Ömer HAYYAM ve Ali KUŞÇU`nun  tanıtılması

Şubat:Sınıf seviyesinde müfredat kazanımları ile ilgili jeopardylaps ve kahoot programı ile en az 1 oyun hazırlanması. Sınıf içinde uygun materyaller ile kazanımları pekiştirici 2 oyun tasarlanarak öğrencilere oynatılması. .(Matific web2 aracı içerikleri derslerde aktif kullanılacaktır.)Su doku oyununun oynatılması,Cahit ARF`ın tanıtılması

Mart: Proje ortak ürünü ve karışık ülke takımları çalışmasının gerçekleştirilmesi

 

Beklenen Sonuçlar:

Gerçekleştirilen etkinlikler sonucunda Matematiğin korkulan bir ders olmaktan çıkarılması, sınıf içi ve web2 araçlarıyla tasarlanan oyunlar ve akıl zeka oyunları oynanması yoluyla dersin eğlenirken öğrenilen bir ders haline getirilerek kalıcı bir öğrenme ortamı yaratılması, Bilişim teknolojileri ve dijital becerilere sahip öğrencilerin yetişmesi, öğrencilerin özgüven, işbirlikçi çalışma vb. sosyal yeterliliklerin geliştirilmesi ve zihinsel, psikomotor vb. çok yönlü gelişim sağlayan, topluma daha faydalı bir birey olması beklenmektedir